طبق اعلام سیتروئن، این مدل یک جایگزین واقعی برای هاچ بکهای کامپکت میباشد.
رویکرد آن مخصوصاً از نظرظاهری رویکردی اورجینال میباشد.
چراغهای جلو، سقف شناور، ستون عقب رو به بالا، رینگهای مسطح و افکتهای
سه بعدی چراغهای عقب مدل کانسپت کاکتوس همگی به نسخهی تولید انبوه آن منتقل شدهاند.
حتی Airbump های مدل کانسپت نیز که به منظور محافظت از بدنه در برابر ضربات و خراشها طراحی
شده بودند نیز در این مدل لحاظ شدهاند.
مدل کاکتوس مجهز به یک صفحه نمایش مولتی مدیای 7 اینچی لمسی، همراه با داشبورد
دیجیتال که در پشت فرمان قرار گرفته است میباشد.
داشتن دندههای دکمهای شکل، به سیتروئن اجازه داده است تا صندلی جلوی خودرو
را به صورت کامل نصب کند. در همین حال، ایربگ های سرنشینان جلو به روی
سقف منتقل شدهاند (تکنولوژی ایربگ در سقف).
این یک ویژگی منحصر به فرد میباشد که فضای داخلی بیشتری را برای خودرو ایجاد کرده است .
موتورهای جدید، سیتروئن توانسته است وزن این خودرو را در مقایسه با C4 هاچ بک
فعلی 200 کیلوگرم کاهش دهد.
پیشرانه های مدل کاکتوس عبارتند از:
مدل VTi 75 با قدرت 75 اسب بخار و گشتاور 118 نیوتن متر.
مدل VTi 82 با قدرت 82 اسب بخار و گشتاور 118 نیوتن متر.
مدل e-THP 110 با قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر.
مدل e-HDi 92 با قدرت 92 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر.
مدل BlueHDi 100 با قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 254 نیوتن متر.